Tämä sivu on pääsivun alasivu. Napsauta painiketta päästäksesi takaisin pääsivulle.
Yrityksen historia

Since 2016

Täyssähkömallin Citigoe iV ja ladattavan hybridimallin Superb iV esittelyllä Škoda astui autoilun sähköistymisen aikaan vuonna 2019. Sähköä voimalinjassaan hyödyntävistä Škoda-malleista löytyy tunteisiin vetoavaa muotoilua, modernit sisätilat ja innovatiivista tekniikkaa. Niiden käyttöä tukevat sähköllä liikkumisen ratkaisut.

2016

Mladá Boleslavin tehtaalla vietettiin Volkswagen-konserniin liittymisen 25-vuotisjuhlia. Škoda Kodiaq esiteltiin: se merkitsi Škodan malliston laajenemista katumaastureihin.

2017

Shanghain autonäyttelyssä esiteltiin täyssähköinen konseptiauto Škoda Vision E. Škoda Karoq -katumaasturimallin valmistus alkoi.

2018

Škoda Auto valmisti miljoonannen katumaasturinsa ja Škoda Scala esiteltiin. Škoda Motorsport hallitsi rallin maailmanmestaruussarjan WRC2-luokkaa.

2019

Crossover-katumaasturi Škoda Kamiq esiteltiin. Škoda Auto valmisti 22. miljoonannen autonsa vuodesta 1905 lukien. Škoda esitteli ensimmäisinä sähköistettyinä automalleinaan täyssähköisen Škoda Citigoe iV:n ja ja ladattavan hybridin Škoda Superb iV. Škoda Auto toimitti asiakkailleen eri puolilla maailmaa 1,24 miljoonaa autoa.

2020

Škodan vuoden 2020 ehdoton kohokohta oli Enyaq, Škodan ensimmäinen alusta alkaen täyssähköautoksi suunniteltu katumaasturi. Škoda juhli 125-vuotista historiaansa, ja maailmanlaajuinen koronapandemia rajoitti ihmisten arkea ja elämää.

2021

Vuosi 2021 oli täynnä juhlia. Škoda juhli 30-vuotista kuulumistaan Volkswagen-konserniin ja 120-vuotista menestyksellistä moottoriurheilutaivaltaan, vietti nykyajan Octavian 25-vuotissyntymäpäivää ja nykyajan Superbin 20-vuotisjuhlia.