Yhdistymisen jälkeen autotehdasta laajennettiin ja sarjatuotantolinjat rakennettiin. Vuonna 1930 tehdas kamppaili maailmanlaajuisen talouskriisin kourissa ja alkoi valmistaa täysin erilaista automallia Škoda 418 Popular, joka loi pohjan useammalle automallille.
Prahan kansainvälisessä autonäyttelyssä Mladá Boleslavin autotehdas esittäytyi uudella merkkinimellä "Škoda". Yksi ensimmäisistä tämänmerkkisistä autoista oli Roadster-tyyppi 150.
Škoda otti käyttöön vallankumouksellisen liukuhihnatuotannon, jolla pystyttiin tekemään 85 autoa päivässä.
Škodan autonvalmistus keskitettiin itsenäiseen yritykseen "ASAP" (Akciová společnost pro automobilový průmysl, autoteollisuusosakeyhtiö), joka oli pilseniläisen Škoda-teollisuusyhtymän tytäryhtiö.
Mallista Škoda 633 tuli tämän aikakauden suosituin kuusisylinterinen auto.
Malliin 420 Standard kehitetty keskusputkirunko uudisti alustarakennetekniikan. Se mahdollisti auton pienemmän painon, mikä paransi tulevien automallien polttoainetaloudellisuutta.
Mallit Popular, Rapid ja Superb muodostivat Škodan uuden automalliston. Niissä käytettiin modernia keskusputkirunkoa ja työntötankomoottoreita (OHV). Popular-mallista tuli tšekkien suosikkiauto, jota tehtiin ennätykselliset viisituhatta kappaletta.