Tämä sivu on pääsivun alasivu. Napsauta painiketta päästäksesi takaisin pääsivulle.
Yrityksen historia

1916 - 1925

Ensimmäinen maailmansota vaikutti merkittävästi autotuotantoon. Henkilöautojen valmistus käytännössä lakkasi, ja niiden sijaan valmistettiin sotilasajoneuvoja. Vuonna 1924 suuri tulipalo tuhosi L&K:n tehtaan osittain, minkä seurauksena autotehdas sulautui suureen pilseniläiseen Škoda-teollisuusyhtymään.

1918

Ensimmäisen maailmansodan jälkimainingeissa automobiileja pidettiin tarpeettomana ylellisyytenä. L&K:n menestyvin tuote oli Excelsior-moottoriaura.

1919

Sodanjälkeinen tuotanto lepäsi kahden henkilöautomallisarjan (M ja S) varassa. Ne olivat suoraa jatkoa ennen sotaa valmistetuille malleille.

1922

Kompaktikoinen tyyppi 100 suunniteltiin.

1924

L&K alkoi valmistaa lentokonemoottoreita Tšekkoslovakian valtiolle.

1925

Olemassaolonsa turvatakseen Laurin & Klement yhdistyi pilseniläiseen Škoda-teollisuusyhtymään, jonka oli perustanut insinööri Emil Škoda. Laurin & Klement -autoihin tuli siipinuolilogo.