Ensimmäinen maailmansota vaikutti merkittävästi autotuotantoon. Henkilöautojen valmistus käytännössä lakkasi, ja niiden sijaan valmistettiin sotilasajoneuvoja. Vuonna 1924 suuri tulipalo tuhosi L&K:n tehtaan osittain, minkä seurauksena autotehdas sulautui suureen pilseniläiseen Škoda-teollisuusyhtymään.
Ensimmäisen maailmansodan jälkimainingeissa automobiileja pidettiin tarpeettomana ylellisyytenä. L&K:n menestyvin tuote oli Excelsior-moottoriaura.
Sodanjälkeinen tuotanto lepäsi kahden henkilöautomallisarjan (M ja S) varassa. Ne olivat suoraa jatkoa ennen sotaa valmistetuille malleille.
Kompaktikoinen tyyppi 100 suunniteltiin.
L&K alkoi valmistaa lentokonemoottoreita Tšekkoslovakian valtiolle.
Olemassaolonsa turvatakseen Laurin & Klement yhdistyi pilseniläiseen Škoda-teollisuusyhtymään, jonka oli perustanut insinööri Emil Škoda. Laurin & Klement -autoihin tuli siipinuolilogo.