Over the Air -päivitykset

Usein kysyttyä – Ennen päivitystä


  1. Auto on online-tilassa: Kun autosi on käynnissä, varmista, että vihreä merkkivalo palaa kattokonsolissa. Näin autosi on online-tilassa ja pystyy kommunikoimaan Škoda-palvelimien kanssa.
  2. Aktiivinen pääkäyttäjä: Varmista, että autosi järjestelmään on määritetty pääkäyttäjä. Jos näin ei ole, lisää autosi valmistenumerolla (VIN) MyŠkoda-sovellukseen ja toimi annettujen ohjeiden mukaan. Voit myös tutustua opasvideoon tästä.
  3. Verkon kattavuus: Päivitykset välitetään autoosi Škoda Connect -palvelujen kautta, joten matkapuhelinverkon kattavuus on välttämätöntä päivityksen onnistumiseksi. Jos verkkoyhteys heikkenee tai katkeaa päivityksen käynnistämisen jälkeen, päivitys keskeytyy ja sitä jatketaan automaattisesti, kun verkkoyhteys on jälleen käytettävissä. Voit tarkastaa autosi signaalin voimakkuuden tietoviihdenäytöstä.

Päivitykset julkaistaan autoille asteittain. Saat ilmoituksen autoosi, kun päivitys on saatavilla.

Katkaise autosi virta, niin näet ilmoituksen (Päivitys saatavilla) sammutusnäytössä.

Et voi. Vaikka lataus olisi valmis, varsinaista asennusta varten tarvitaan riittävän voimakas signaali. Esimerkiksi jos pysäköit autosi maanalaiseen pysäköintihalliin, asennus ei välttämättä onnistu. Datayhteys on pakollinen.

Asennuksen käynnistäminen edellyttää, että auton ajoakku on ladattu vähintään 50-prosenttisesti.

Enyaqin uudet ominaisuudet ja toiminnot on selostettu julkaisutiedoissa. Voit katsoa ne tietoviihdejärjestelmän näytön kohdasta "Lisätietoja" ennen asennuksen valmistumista ja sen jälkeen.

Et voi. Ohjelmisto-optimoinnit ovat usein edellytyksiä tuleville päivityksille, joten kaikki päivitykset ovat tärkeitä. Jopa pienimmätkin päivitykset voivat sisältää kriittisiä optimointeja, jotka ovat välttämättömiä tuleville päivityksille uusien ominaisuuksien tarjoamiseksi autoosi. Autosi ei voi vastaanottaa uutta päivitystä ennen kuin sitä edeltävät, asennusta odottavat päivitykset on tehty.

Eivät ole. Kaikki Over the Air -päivitykset ovat asiakkaillemme ilmaisia.

Et, mutta voit siirtää päivitystä myöhemmäksi. Napauta sitä varten tietoviihdenäytössä "Peruuta", kun olet saanut kehotuksen asentaa ohjelmistopäivitys. Jos muutat mieltäsi, voit käynnistää päivityksen sammutusnäytössä olevan valinnan kautta auton virran katketessa.

Ei. Auton takuu säilyy voimassa.

Usein kysyttyä – Päivityksen aikana


Et voi. Päivityksen voi käynnistää ainoastaan autosta käsin. Asennuksen käynnistys etänä ei ole tällä hetkellä mahdollista.

Et voi. Kun asennus on käynnistetty, sitä ei voi keskeyttää tai lopettaa. Asennuksen keskeyttäminen voi aiheuttaa vakavia ongelmia tai tehdä autostasi jopa ajokelvottoman. Suosittelemme ajoittamaan päivityksen hetkeen, jolloin et aio käyttää autoa, esimerkiksi yöhön.

Kyllä, voit lähestyä autoasi ja avata sen keskuslukituksen päivityksen aikana. Jos kuitenkin teet niin ensimmäisten 10 minuutin aikana päivityksen käynnistyksestä, sinun on lukittava keskuslukitus uudelleen 2 minuutin sisällä. Ensimmäisten 10 minuutin jälkeen ainoastaan auton tiettyjä perustoimintoja rajoitetaan. Suosittelemme minimoimaan päivityksen mahdolliset keskeytykset, jotta päivityksen onnistuminen voidaan varmistaa.

Jos näet tietoviihdenäytössä edistymispalkin, päivitys on edelleen kesken etkä voi ajaa autollasi. Joskus edistymispalkki saattaa näkyä vielä sen jälkeen, kun arvioitu asennusaika on umpeutunut. Suosittelemme tällöin odottamaan vielä 10–15 minuuttia. Jos päivitys ei ole vielä senkään jälkeen valmis, ota yhteyttä Škoda Service -merkkihuoltoon.

Et. Autoa ei voi ladata asennuksen aikana. Lopeta lataaminen, jos se on kesken, ja käynnistä sitten päivityksen asennus. Tarkasta, että autosi ajoakun varaustaso on vähintään 50 prosenttia päivityksen onnistumisen varmistamiseksi.

Asennuksen aikana MyŠkoda-sovelluksessa näytetään ennen asennuksen käynnistystä voimassa olleet tiedot. Huomaathan myös, että päivityksen tilaa ei voi seurata MyŠkoda-sovelluksella. Kun päivitys on valmis, MyŠkoda-sovelluksen tiedot päivitetään.

Jos päivitys on yhä saatavilla, saat autoon ilmoituksen, jossa sinua kehotetaan käynnistämään asennus uudelleen. Muussa tapauksessa soita Škoda Asiakaspalvelu -puhelu painamalla kattokonsolin "i"-näppäintä tai ota yhteyttä Škoda Service -merkkihuoltoon.

Päivityksen tekemistä varten Škodan täytyy kerätä auton valmistenumero (VIN), auton liitettävyyden ja ohjelmiston tilatiedot, ja auton kautta annettu suostumus ohjelmiston latausta ja asennusta varten. Škoda ei kerää tai tallenna mitään muita henkilötietoja tätä tarkoitusta varten.

Škoda käyttää yllä mainittuja tietoja:
(a) varmistaakseen oikean ohjelmiston latauksen ja asennuksen onnistumisen
(b) tallentaakseen autoon liittyvän ohjelmiston asennukset
(c) dokumentoidakseen pääkäyttäjän suostumuksen päivitystä varten päivityksen jatkamiseksi.

Škoda käyttää näitä tietoja tietosuojaselosteessa ilmoitetun mukaisesti. Tietosuojaseloste löytyy osoitteesta: https://www.skoda.fi/skoda/tietosuoja

Usein kysyttyä – Päivityksen jälkeen


Toisinaan päivitykset sisältävät vain taustatoimintoihin tai -järjestelmiin liittyviä parannuksia.

Kun päivitys on valmis, sinun ei tarvitse tehdään mitään. Autoosi on silloin asennettu uusin ohjelmisto, ja voit jatkaa autosi käyttöä normaaliin tapaan. Käynnistä auto ja nauti päivitetyistä ominaisuuksista ja parannuksista.