Tämä sivu on pääsivun alasivu. Napsauta painiketta päästäksesi takaisin pääsivulle.
Powerpass

Usein kysyttyä

Sovellus ja lataaminen

Mikä on Powerpass?

Powerpass on latausratkaisu Škoda-sähköautoilijoille: lataaminen verkostoon kuuluvista latausasemista onnistuu yhdellä kortilla ja sovelluksella.

Voiko Powerpassia käyttää myös ladattaville hybrideille?

Ilman muuta. Se on tarkoitettu kaikille sähköä voimalinjassaan hyödyntäville Škoda-malleille.

Mistä julkisista latausasemista voin ladata sähköautoni?

Powerpassilla käytettävissäsi on yli 600 000 julkista latausasemaa eri puolilla Eurooppaa. Voit etsiä latausasemia MyŠkoda-sovelluksesta, auton keskusnäytön Powerpass Map -sovelluksesta tai kartastamme.

Mitä lataustapoja voin käyttää Powerpassilla?

Powerpassilla voit käyttää kaikkia julkisten latausasemien lataustapoja (AC ja DC). Charge Faster -lataustariffin myötä saat lisäksi käyttöösi valikoidun kumppaniverkostomme erikoisetuja.

Onko Powerpass saatavilla Suomessa?

On. Kun menet MyŠkoda-sovelluksen Powerpass-osioon ensimmäistä kertaa, näet luettelon maista, joissa Powerpass on saatavilla. Lisätietoja saat ottamalla yhteyttä asiakaspalveluumme tai lähimpään jälleenmyyjäliikkeeseen.

Kortti on sopimusperusteinen, joten yhteen tiliin on saatavilla yksi kortti. Tarkoittaako tämä, että myös sovellus on ladattavissa vain yhteen laitteeseen?

Ei tarkoita. Voit kirjautua tilillesi useista eri laitteista.

Kuinka ja missä muodossa Ellin ja asiakkaan välisen MSP-sopimuksen (Mobility Service Provider) allekirjoittaminen tapahtuu?

Sopimus vahvistetaan digitaalisesti rekisteröitymisen yhteydessä. Myös palvelun käyttöehdot täytyy hyväksyä rekisteröitymisen yhteydessä. Miten Škoda iV Charger -kotilatausaseman

Miten Škoda iV Charger -kotilatausaseman lisäys MyŠkoda-sovellukseen tapahtuu?

Voit lisätä Škoda iV Charger -kotilatausaseman MyŠkoda-sovellukseen ”Powerpass”-osion kohdassa ”Kotilatausasemat”. Avautuvassa valikossa voit hallita kaikkia kotilatausasemiasi.

Mitä tehdä, jos valtuutus latausasemalla ei onnistu?

Tarkasta MyŠkoda-sovelluksesta, että sinulla on aktiivinen tariffi, Powerpass-latauskortti on lisätty sovellukseen, ja että haluamasi kortti on oletusasetuksena lataamista varten. Jos sovellus ei toimi, käytä valtuutukseen ja lataamiseen Powerpass-latauskorttia. Jos ongelma jatkuu, ota yhteys asiakastukeen käyttämällä Powerpass-latauskortissa tai MyŠkoda-sovelluksessa ilmoitettuja yhteystietoja.

Mitä tehdä, jos valtuutus RFID-kortilla ei onnistu?

Varmista, että latausasema tukee RFID-tunnistekortin käyttöä. Tämä tieto löytyy MyŠkoda-sovelluksen ja auton keskusnäytön Powerpass Map -sovelluksen kautta latausaseman tiedoista. Muussa tapauksessa ota yhteyttä latausaseman asiakaspalvelunumeroon. Yhteystiedot löytyvät latausasemalta.

Mitä tehdä, jos lataus ei onnistu?

Jos latausasema ei aloita latausta, ota yhteyttä latausaseman yhteydessä ilmoitettuun asiakaspalvelunumeroon.

Mitä tehdä, jos en näe lataushistoriaani?

Valmistuneen latauksen tiedot eivät välttämättä näy heti historiassa. Tämä tarkoittaa, että ne ovat vielä latausaseman ylläpitäjän ja MSP-palveluntarjoajan välisessä käsittelyssä. Odota seuraavaan päivään, ja jos latauksen tiedot eivät edelleenkään näy, ota yhteyttä asiakastukeen käyttämällä Powerpass-latauskortissa tai MyŠkoda-sovelluksessa ilmoitettuja yhteystietoja.

Mitä maksutapoja Powerpass-tariffin maksamiseen on käytettävissä?

Powerpass-tariffin maksamiseksi käytettävissäsi ovat VISA, Mastercard ja PayPal.

Mistä kotilatauksen historiatiedot löytyvät, ja miten tietojen vienti onnistuu?

Kotilatauksen historiatiedot löytyvät MyŠkoda-sovelluksesta. Valitse ”Powerpass”-osiossa kohta ”Lataushistoria”. Valitse ”Kotilataus” ja napauta näytön oikeassa yläreunassa olevaa ”Vie”-näppäintä.

Mistä julkisten latausten historiatiedot löytyvät, ja onko tietojen vienti mahdollista?

Julkisten latausten historiatiedot löytyvät MyŠkoda-sovelluksesta, mutta näiden historiatietojen vienti ei ole mahdollista. Valitse Powerpass-osiossa kohta "Lataushistoria" ja ”Julkinen lataus”.

Mistä löydän Powerpass-laskut, ja onko tietojen vienti mahdollista?

Powerpass-laskut löytyvät MyŠkoda-sovelluksesta. Valitse Powerpass-osiossa kohta "Laskut". Powerpass-laskut lähetetään myös sähköpostiosoitteeseesi.

Voinko jakaa Powerpass-latauskortin toisen henkilön kanssa?

Kyllä. Powerpass-latauskortti yhdistetään sinun käyttäjätietoihisi, eikä yksittäiseen autoon.

Voiko yhdellä tilillä olla kaksi aktiivista lataustariffia?

Ei, yhtä käyttäjää kohden voi olla vain yksi aktiivinen lataustariffi.

Mikä Elli-kuponki on, ja miten voin saada sellaisen?

Elli-kupongin voi saada Škodalta. Se voi olla joko fyysinen tai digitaalinen. Molemmat sisältävät koodin, joka syötetään MyŠkoda-sovellukseen. Kun kupongin koodi on liitetty tietoihisi, määritetty rahasumma käytetään tulevien latausten maksamiseen. Toiminto kupongeille löytyy MyŠkoda-sovelluksen ”Powerpass”-osiosta.

Mitä pitää tehdä Powerpassin käyttöönottoa varten?

Mene MyŠkoda-sovelluksen ”Powerpass”-osioon. Syötä asuinmaasi ja hyväksy tarvittavat käyttöehdot. Sen jälkeen Powerpass-toiminnot ovat käytettävissäsi.

Miten voin peruuttaa Powerpass-tariffin tilauksen?

Powerpass-tariffin tilauksen automaattisen uusinnan voi peruuttaa MyŠkoda-sovelluksen kautta. Valitse ”Powerpass”-osiossa kohta ”Lataustariffi”. Näytön alareunassa olevasta kohdasta voit poistaa kuukausittaisen uusinnan käytöstä. Tariffin tilaus peruutetaan kuukauden lopussa. Voit myös pyytää välitöntä peruutusta käyttämällä peruutuslomaketta, jonka kautta avautuu Powerpass-asiakastuen yhteydenottopyyntölomake.

Mitä tietoja Powerpass tallentaa minusta?

Powerpass-palvelujen käsittelemät henkilötiedot on ilmoitettu Powerpassin tietosuojaselosteessa. Se löytyy ”Powerpass”-osion kohdasta ”Oikeudellista”.

Miksi erillinen Powerpass-sovellus ei enää toimi?

Olemme siirtäneet sovelluksen Powerpass-toiminnot MyŠkoda-sovellukseen Škoda-sähköautosi ja lataustarpeidesi hallinnan sujuvoittamiseksi.

Mistä Powerpass löytyy?

Powerpass löytyy nyt MyŠkoda-sovelluksesta. Kirjauduttuasi näet MyŠkoda-sovelluksen oikeassa alareunassa asetus-/profiilikuvakkeen. Se sisältää Powerpass-osion, joka on merkitty Powerpass-kuvakkeella.

Pitääkö minun luoda uusi tili tai siirtää vanha tilini Powerpassin siirtyessä MyŠkoda-sovellukseen?

Ei, asiakkaidemme ei tarvitse siirtää tietoja. Sinun tarvitsee vain etsiä ”Powerpass”-osio MyŠkoda-sovelluksesta ja vahvistaa kirjautuminen Powerpassiin.

Säilyvätkö lataushistoria, laskut, maksutiedot, tariffit, latauskortit ja muut tiedot Powerpassin siirtyessä MyŠkoda-sovellukseen?

Kyllä, tiedot siirretään automaattisesti MyŠkoda-sovellukseen.

Miksi en voi vaihtaa maksutapaa? Milloin sen vaihtaminen onnistuu?

Voit vaihtaa maksutavan MyŠkoda-sovelluksessa. Tällä hetkellä hyväksymme vain yhden maksutavan kerrallaan.

Tarvitseeko Plug & Charge -toiminto aktivoida uudelleen, kun Powerpass siirretään MyŠkoda-sovellukseen?

Ei tarvitse.

Miksi korttini lisäys QR-koodilla onnistuu?

Tämä mahdollisuus tulee saataville arviolta 2024 lopulla.

Voiko erillistä Powerpass-sovellusta ja MyŠkoda-sovelluksen Powerpass-toimintoja käyttää samanaikaisesti?

Ei voi.

Hinnat ja lataustariffit

Mitä lataustariffeja on valittavissa?

Valittavissasi on kolme eri tariffia: Charge Free, Simply Charge ja Charge Faster. Tutustu niihin tarkemmin, jotta löydät itsellesi parhaiten sopivan vaihtoehdon.

Millainen on Charge Free -tariffi?

Charge Free on perustason lataustariffi. Se mahdollistaa lataamisen ilman kuukausimaksua. Pidempiä taipaleita varten sinun kannattaa valita Simply Charge- tai Charge Faster -tariffi, sillä niiden lataushinnat ovat edullisempia.

Millainen on Charge Faster -tariffi?

Charge Faster soveltuu sinulle, jos ajat pitkiä matkoja ja haluat ladata autoasi mahdollisimman edullisesti. Se sisältää kuukausimaksun, mutta tarjoaa samalla Charge Free- ja Simply Charge -tariffeja edullisemmat hinnat AC- ja DC-latauspisteistä ja erityisesti kumppaniverkostomme latausasemista lataamista varten.

Kattaako tariffi osan varsinaisesta latausmaksusta, vai sisältääkö se ainoastaan kiinteän käyttöoikeusmaksun?

Tariffi mahdollistaa latausasemien käytön eri puolilla Eurooppaa. Maksat autosi lataamiseen käytetystä sähköstä erikseen todellisen kulutuksen mukaan.

Miten hinnat näytetään asiakkaalle?

Hinnat näkyvät latausasemien tiedoissa MyŠkoda-sovelluksessa ja auton keskusnäytön Powerpass Map -sovelluksessa.

Miten laskutus tapahtuu?

Saat kunkin kuukauden alussa laskun, jossa on eritelty edeltävän kuukauden aikana tehtyjen latausten tiedot.

Mitä pitää tehdä, jos en saa laskuja?

Mikäli et ole saanut laskua kuukauden 5. päivään mennessä, tarkasta, että noreply@powerpass.notifications.elli.eco on sallittujen sähköpostiosoitteiden listalla. Mikäli näin on, etkä edelleenkään saa laskua, ota yhteys asiakastukeen. Yhteystiedot löytyvät Powerpass-latauskortista ja MyŠkoda-sovelluksesta.

Kuinka usein saan Powerpass-laskun?

Kuukausittain.

Powerpass-latauskortti

Kuinka monta korttia voi rekisteröidä yhdelle autolle? Miten tulee toimia, jos muut perheenjäsenet käyttävät autoa?

Yhtä sopimusta kohden voi olla vain yksi kortti. Eli jos perheesi haluaa käyttää useita kortteja, tarvitset niille kaikille erilliset sopimukset. Vaikka tällä hetkellä useamman kortin sisällyttämistä yhteen sopimukseen ei sallita, sovellukseen on tulossa toiminto, joka mahdollistaa etävaltuutuksen ilman kortin käyttöä.

Miten saan latauskortin?

Saat sen MyŠkoda-sovelluksen kautta lataustariffin valinnan myötä. Lisäksi lähetämme Škoda iV Charger -kotilatausaseman ohessa kaksi Powerpass-latauskorttia.

Onko latauskortti pakollinen, vai voinko käyttää pelkkää sovellusta valtuutukseen?

Kortti on välttämätön, sillä monet olemassa olevista latausasemista eivät pysty vielä kommunikoimaan sovelluksen kanssa.

Kuinka aktivoin latauskortin?

Kun olet saanut kortin, sinun on liitettävä se tiliisi MyŠkoda-sovelluksessa.

Onko latauskortti sidottu tiettyyn sähköautoon?

Ei, se on käyttäjätili- ja asiakaskohtainen.

Miten saan latauskortin?

Kortti postitetaan suoraan kotiosoitteeseesi.

Voiko latauskortin käytön voi estää väärinkäytösten varalta, jos kortti esimerkiksi katoaa?

Jos kadotat latauskortin tai se varastetaan, voit estää kortin käytön MyŠkoda-sovelluksessa. Mene kohtaan "Latauskortit" Powerpass-valikossa ja valitse estettävä kortti. Valittuasi kortin voit poistaa sen käytöstä.

Miten voin saada uuden latauskortin, jos alkuperäinen katoaa?

Voit pyytää uutta korttia MyŠkoda-sovelluksen kautta. Mene Powerpass-valikon kohtaan "Latauskortit". Toiminto uuden kortin tilausta varten löytyy sivun alareunasta.

Voinko käyttää MSP-korttia (Mobility Service Provider) kotilatausaseman kanssa?

Kyllä voit.

Onko Powerpassista saatavilla yritysversio?

Valitettavasti ei, sillä Powerpass on tarkoitettu vain yksityisasiakkaille.

Kuinka kauan latauskortin toimitus kestää?

Noin 5–7 työpäivää.

Voinko käyttää Powerpassia ilman korttia esimerkiksi puhelimen NFC-tekniikkaa hyödyntämällä?

Powerpass ei tue NFC-tekniikkaa.Suosittelemme pitämään Powerpass-latauskortin aina mukanasi.

Onko Powerpass-latauskortti maksullinen?

Ensimmäinen latauskortti on ilmainen. Mahdollisia korvaavia kortteja tilattaessa tämä riippuu pyynnöstä.