Ulko- ja sisämitat, tavaratilan tilavuus.
Škoda Superbin ydin on ensiluokkainen, tinkimätön turvallisuus. Aiemmin mainittujen turvajärjestelmien lisäksi autossa on joko vakiona tai siihen on lisävarusteena saatavilla seuraavat varusteet:
› Toisen istuinrivin uloimmilla paikoilla on lastenistuimien Isofix-kiinnikkeet ja TopTether-yläkiinnityspisteet. Isofix-lastenistuinkiinnikkeet ovat saatavilla myös etumatkustajan istuimeen.
› Toisin kuin vakionopeuden säädin, joka pitää auton nopeuden asetetussa nopeudessa, nopeusrajoitin sallii ajamisen millä tahansa nopeudella muttei asetetun rajanopeuden ylittämistä.
› ABS-järjestelmä estää pyörien lukkiutumisen hätäjarrutuksen yhteydessä tai liukkaalla pinnalla jarrutettaessa.
› Hydraulinen hätäjarrutusavustin HBA lisää jarrupainetta ja auttaa siten kuljettajaa hätäjarrutustilanteissa. Se voi lyhentää jarrutusmatkaa merkittävästi.
› EBD varmistaa automaattisesti jarruvoimien optimaalisen säädön ja estää takapyöriä jarruttamasta liikaa.
› MSR-järjestelmä estää vetävien pyörien lukkiutumisen liukkaalla pinnalla moottorijarrutuksen yhteydessä.
› ASR-vetoluistonesto varmistaa vetopidon liikkeelle lähdettäessä ja estää kiihdytettäessä vetäviä pyöriä pyörimästä tyhjää liukkaalla tienpinnalla. › Elektroninen tasauspyörästölukko EDL auttaa, kun autolla kiihdytetään tai ajetaan mäkeä ylös ja jonkin vetävän pyörän pito on heikko.
› Perävaunuvakautus TSA on toiminnassa, kun autoon on kiinnitetty perävaunu alkuperäiseen vetokoukkuun, jolla on oma ohjainlaite. Järjestelmän toiminta perustuu kykyyn tarvittaessa jarruttaa yhtä tai useampaa pyörää ja samalla vähentää moottorilta tulevaa tehoa. TSA-järjestelmä osaa puuttua vaaralliseen tilanteeseen ja vakauttaa yhdistelmän käyttäytymistä.
› Elektroninen tasauspyörästöjarru XDS+ auttaa kuljettajaa jyrkissä käännöksissä varmistaen auton neutraalin ohjattavuuden kaarteissa urheilullisesti ajettaessa. Järjestelmä simuloi automaattista tasauspyörästölukkoa ja parantaa vetopitoa ja ajamisen dynamiikkaa kaarteissa. Sen ansiosta auto ohjautuu kaarteissa varmemmin ja luonnollisemmin.
› Rengaspainevaroitin TPM+ pitää kuljettajan ajan tasalla rengaspaineiden suhteen.
› Mäkilähtöavustin auttaa ylämäkeen liikkeelle lähdettäessä. Järjestelmä kytkeytyy automaattisesti päälle mäessä, jonka kallistus on vähintään viisi astetta. Sen ansiosta mäkilähtö onnistuu helposti ja turvallisesti ilman että kuljettajan tarvitsee käyttää seisontajarrua. Järjestelmä pitää autoa hetken paikallaan estäen sitä vierimästä taaksepäin ja moottoria sammumasta.
› Vilkkuvat jarruvalot vähentävät perätörmäyksen riskiä erityisesti moottoriteiden ruuhkia lähestyttäessä tai silloin kun kuljettaja jarruttaa äkkinäisesti yllättävän esteen edessä.
Škoda Superbiin on tarjolla neliveto, jossa voiman etu- ja taka-akselille jakaa elektronisesti ohjattu monilevykytkin. Edistyksellinen neliveto varmistaa erinomaiset ajo-ominaisuudet ja ensiluokkaisen aktiivisen turvallisuuden polttoaineen kulutusta juurikaan lisäämättä.
Moottorin voiman jakautuminen auton neljälle pyörälle määritetään automaattisesti ajotilanteen mukaan. Nelivedon ohjainlaite ohjaa takapyörille aina ajotilanteen mukaisesti ihanteellisen määrän voimaa. Voiman jakautumista muutetaan monilevykytkimen öljynpainetta säätämällä.