ŠKODA SUPERB Combin ydin on ensiluokkainen, tinkimätön turvallisuus. Jo aiemmin mainittujen turvajärjestelmien lisäksi SUPERB Combissa on joko vakiona tai siihen on lisävarusteena saatavilla seuraavat varusteet:
› Toisen istuinrivin uloimmilla paikoilla lastenistuinten Isofix-kiinnikkeet ja TopTether -yläkiinnityspisteet. Isofix-lastenistuinkiinnikkeet ovat saatavilla myös etumatkustajan istuimeen.
›Törmäyksen uhatessa ennakoiva turvajärjestelmä Crew Protect Assist valmistelee etuistuinten lähialueen ja suojaa siten kuljettajaa ja etumatkustajaa törmäyksen sattuessa kiristämällä etuistuinten turvavyöt sekä sulkemalla sivuikkunat ja sähkötoimisen panoraamalasikaton.
› Törmäyksen jälkeen Multi-Collision Brake -monitörmäysjarrutusjärjestelmä estää auton kontrolloimattoman liikkumisen jarruttamalla, jotta auto ei törmää muihin ajoneuvoihin. Toisin kuin vakionopeuden säädin, joka pitää auton nopeuden asetetussa nopeudessa, nopeusrajoitin sallii ajamisen millä tahansa nopeudella, mutta ei asetetun rajanopeuden ylittämistä.
› ABS-järjestelmä estää pyörien lukkiutumisen hätäjarrutuksen yhteydessä tai liukkaalla pinnalla jarrutettaessa. Hätäjarrutusavustin lisää jarrupainetta ja auttaa siten kuljettajaa hätäjarrutustilanteissa. Tämä voi lyhentää jarrutusmatkaa merkittävästi.
› MSR-järjestelmä estää vetävien pyörien lukkiutumisen liukkaalla pinnalla moottorijarrutuksen yhteydessä.
› ASR-vetoluistonesto varmistaa vetopidon liikkeelle lähdettäessä ja estää kiihdytettäessä vetäviä pyöriä pyörimästä tyhjää liukkaalla tienpinnalla.
› EDL eli elektroninen tasauspyörästölukko auttaa, kun autolla kiihdytetään tai ajetaan mäkeä ylös ja jonkin vetävän pyörän pito on heikko.
› XDS+ auttaa kuljettajaa jyrkissä käännöksissä varmistaen auton neutraalin ohjattavuuden kaarteissa urheilullisesti ajettaessa. Järjestelmä simuloi automaattista tasauspyörästölukkoa ja parantaa vetopitoa ja ajamisen dynamiikkaa kaarteissa. Sen ansiosta auto ohjautuu kaarteissa selkeästi aiempaa varmemmin ja luonnollisemmin. Rengaspainevaroitin TPM+ pitää kuljettajan ajan tasalla rengaspaineiden suhteen.
› Lisävarusteena saatava mäkilähtöavustin auttaa ylämäkeen liikkeelle lähdettäessä. Järjestelmä kytkeytyy automaattisesti päälle mäessä, jonka kallistus on vähintään viisi astetta. Sen ansiosta mäkilähtö onnistuu helposti ja turvallisesti ilman että kuljettajan tarvitsee käyttää seisontajarrua. Järjestelmä pitää autoa hetken paikallaan estäen sitä vierimästä taaksepäin ja moottoria sammumasta.
› Vilkkuvat jarruvalot vähentävät perätörmäyksen riskiä erityisesti moottoriteiden ruuhkia lähestyttäessä tai silloin kun kuljettaja jarruttaa äkkinäisesti yllättävän esteen edessä.
ŠKODA SUPERB Combiin on tarjolla elektronisesti ohjatulla monilevykytkimellä toteutettu neliveto. Edistyksellinen neliveto on saatavissa kahden moottorin (2.0 TSI / 200 kW ja 2.0 TDI / 140 kW) yhteyteen . Neliveto varmistaa erinomaiset ajo-ominaisuudet ja ensiluokkaisen aktiivisen turvallisuuden polttoaineen kulutusta juurikaan lisäämättä. Moottorin voiman jakautuminen auton neljälle pyörälle määritetään automaattisesti ajotilanteen mukaan. Nelivedon ohjainlaite ohjaa takapyörille aina ajotilanteen mukaisesti ihanteellisen määrän voimaa. Voiman jakautumista muutetaan monilevykytkimen öljynpainetta säätämällä.
Lyhyemmät kierrejouset ja urheilullisesti sovitetut iskunvaimentimet tekevät 15 millimetriä madalletusta urheilualustasta oivan vaihtoehdon auton urheilullisuutta ja tiukkaa reagointia arvostavalle.
Tämä varuste tekee ŠKODA SUPERB Combista vieläkin täsmällisemmän käsitellä ja etenkin kaarteissa tarkemmin ohjattavan. Ohjauksen välitys muuttuu sen mukaan, miten paljon ohjauspyörää käännetään. Progressiivinen ohjaus on saatavilla vain urheilualustan tai mukautuvan alustan säätöjärjestelmän Dynamic Chassis Control yhteyteen.
Vakiovarusteisen renkaanpaikkaussarjan tilalle voidaan lisävarusteena tilata 16- tai 18-tuumainen teräspeltivanteinen tilapäisvarapyörä.
Moottorin start-stop-järjestelmä sammuttaa moottorin aina, kun siltä ei tarvita tehoa. Tämä toiminto on erityisen hyödyllinen kaupunkiajossa, sillä se pienentää huomattavasti polttoaineen kulutusta. Start-stop-järjestelmä aktivoituu toimintavalmiiksi aina moottorin käynnistämisen jälkeen. Järjestelmän voi kytkeä manuaalisesti pois toiminnasta milloin tahansa.
Mitä tapahtuu, kun energiaa otetaan talteen? Auton liike-energiaa muutetaan nopeutta hidastettaessa sähköksi, joka varastoidaan auton akkuun tai käytetään heti. Moottorijarrutuksessa generaattori syöttää sähkön auton sähköjärjestelmään ja akun lataukseen. Näin säästyy polttoainetta, joka muutoin kuluisi vastaavan sähköenergiamäärän tuottamiseen.
Ajoasetusvalinnan yksi vaihtoehto on Eco: tämä ajoasetus on suunniteltu ympäristötietoisille kuljettajille, joille ajamisen taloudellisuus on tärkeintä. Eco-ajoasetukseen liittyvä erityisominaisuus on ns. rullaamistila, joka on käytettävissä DSG-automaattivaihteiston yhteydessä. Rullaamistila on käytössä, kun autolla ajetaan jalka kaasupolkimelta nostettuna.
Oikean vaihteen käyttäminen säästää polttoainetta ja parantaa ajomukavuutta. Moottorin pienemmät kierrosluvut merkitsevät pienempää polttoaineen kulutusta ja moottorin hiljaisempaa käyntiä. Mittariston näytön oikean yläkulman symbolit ilmaisevat sopivimman vaihteen olevan kytkettynä tai suosittavat vaihtamaan suuremmalle tai pienemmälle vaihteelle.